Alan, blivande vallhund

Alla inlägg den 12 maj 2020

Av kullaholms - 12 maj 2020 10:58

Efter många års önskan och planering har det nu kommit en liten Border Collie till kenneln.   
Alan är positiv, nyfiken, lyhörd och samarbetsvillig. Jag är så glad att jag fick köpa Manhof's All In av Susan!


 


Labradorerna visar Alan hur man gör "på våran gård". Alan förstår precis och gör sitt bästa.

Tackorna föder upp nya små träningskompisar   

 

Och jag då? Jag pluggar vallningstermer och begrepp!  

Det här ska bli sååå kul!

Meningen är att jag ska skriva några rader varje vecka om hur våra planer på avancemang inom vallningsjobbet framskrider.

Naturligtvis kommer jag så småningom att fråga de bästa så att vi blir superduktiga tillsammans, Alan och jag!   


Klara, färdiga, gå!

Marie



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards