Alan, blivande vallhund

Alla inlägg under maj 2022

Av kullaholms - 2 maj 2022 19:34


Vi övar på olika saker som vi behöver lära oss, Alan och jag. Med Retrievrarna kan jag nog träna mer effektivt men med Alan går jag i stå tycker jag. "Fram" och "Bort" verkar vi ha svårt för.


Här "Andra fåren"! Jag säger fortfarande fel ord ibland...

   


Det har varit påsk och annat. Amelia var hos farmor några dagar när vi hade påsklov. Så klart åkte vi både till ridskolan och till Bobo en sväng.

   


Min mor och ungarna med familjer var här på skärtorsdagskvällen, alla hann i alla fall åka hem innan jag behövde sätta mig i valplådan med tiken som förberedde sig för valpning. Valparna föddes exemplariskt men nästa dag blev jag matförgiftad och sängliggandes i ett par dagar. Vidrigt, men jag skulle ju ändå vara hos valparna som bor i sovrummet de första veckorna..

  

 


Nästa projekt är annars att fortsätta med det som ska bli toa med dusch på övervåningen. Vi får väl se när det händer.

 


Lite vår har det blivit även om det är jättekallt fortfarande. Det var länge sedan det kom någon nederbörd så det är väldigt torrt. Då blir man orolig för sin vattentillgång, tvättmaskinen går varje dag när man har småvalpar.


Årets sommarbete har börjat förberedas för tackorna. Det ska bli kul att valla på ett helt nytt ställe! Antagligen lite rörigt till att börja med.

  

 


Jag behövde skaffa en ny maskin.

  

 


Valparna ser fina ut, det är ett svårt pussel att hitta människor som kan vara här hemma när jag är på jobbet hela tiden.


Va´? Nä, Dahliorna har inte kommit i krukorna ännu. Hela trädgården ser bortglömd ut faktiskt.

  

  /Marie

Ovido - Quiz & Flashcards